
Fag
Introduktion til Leisure
Historisk udvikling af leisurebrancherne, udbydere af leisure og samspillet mellem delbrancherne på leisureområdet
Kultur og trends
Læren om kultur-oplevelser og kulturmøder og hvordan disse udvikler sig til forskellige trends og strømninger inden for vores fritidsliv
Metode
læren om grundlæggende akademiske metoder indenfor leisure og oplevelser. Læren om indsamling og analyse af empiri og akademisk litteratursøgning
Employability
Præsentationsteknik, udvikling og performance i grupper, konflikthåndtering, professionel mødefacilitering og karrieremuligheder
Markedsføring
læren om hvordan man analyserer leisure organisationernes interne styrker og svagheder, og hvordan man udnytter disse i forhold til omverdenens muligheder og trusler, og derved skaber værdi for virksomheden.
Økonomi
I faget opnår du en forståelse for grundlæggende terminologier og metoder til analyse af virksomheders økonomi i samspil med markedet. Formålet med faget er, at du får en forståelse for grundlæggende økonomisk analyse i virksomheder i forhold til det marked de opererer i, herunder forståelsen af økonomisk værdi.
Attraktioner og værdiskabelse
Viden om og forståelse for, hvordan organisationerne i leisurebrancherne arbejder på forskellige markeder. De studerende opnår viden om samspillet mellem organisationer i leisurebrancherne og deres omverden og arbejder fx med, hvordan organisationerne i leisurebrancherne planlægger deres aktiviteter.
Organisationsteorier
En solid forståelse af organisering i leisure-brancherne afhænger af mange, forskellige teoretiske aspekter. Vi kommer derfor også til at diskutere emner som kultur, innovation, forandring, effektivitet, produktion og internationalisering i et organisationsteoretisk perspektiv.