Fag

Introduktion til Leisure 

Historisk udvikling af leisurebrancherne, udbydere af leisure og samspillet mellem delbrancherne på leisureområdet

Kultur og trends

Læren om kultur-oplevelser og kulturmøder og hvordan disse udvikler sig til forskellige trends og strømninger inden for vores fritidsliv

Metode  

læren om grundlæggende akademiske metoder indenfor leisure og oplevelser. Læren om indsamling og analyse af empiri og akademisk litteratursøgning

Employability

Præsentationsteknik, udvikling og performance i grupper, konflikthåndtering, professionel mødefacilitering og karrieremuligheder

Markedsføring

læren om hvordan man analyserer leisure organisationernes interne styrker og svagheder, og hvordan man udnytter disse i forhold til omverdenens muligheder og trusler, og derved skaber værdi for virksomheden. 

Økonomi

I faget opnår du en forståelse for grundlæggende terminologier og metoder til analyse af virksomheders økonomi i samspil med markedet. Formålet med faget er, at du får en forståelse for grundlæggende økonomisk analyse i virksomheder i forhold til det marked de opererer i, herunder forståelsen af økonomisk værdi. 

Attraktioner og værdiskabelse

Viden om og forståelse for, hvordan organisationerne i leisurebrancherne arbejder på forskellige markeder. De studerende opnår viden om samspillet mellem organisationer i leisurebrancherne og deres omverden og arbejder fx med, hvordan organisationerne i leisurebrancherne planlægger deres aktiviteter. 

Organisationsteorier


En solid forståelse af organisering i leisure-brancherne afhænger af mange, forskellige teoretiske aspekter. Vi kommer derfor også til at diskutere emner som kultur, innovation, forandring, effektivitet, produktion og internationalisering i et organisationsteoretisk perspektiv.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang